x

Международни фотографски срещи Пловдив, 11 – 31 октомври 2024 г., Валерий Пощаров и Кортни Рой

Повече от четиридесет години Пловдив грижовно приютява в красивите си възрожденски къщи и старинни галерии изкуството на фотографията. Фестивалът в Пловдив е международно събитие за съвременно изкуство, фокусирано върху анализа на фотографската култура и художественото представяне. Темата за 2024 година “Colour, Reality, Imagination” е една конкретна концепция на идеи и практики за създаване на художествени изображения, които продължават да трансформират лексиката на съвременното изкуство през 21 век.

Как се промени мисленето за фотографията през това динамично социално-политическо време, в дигиталната среда на ежедневното общуване?

11-31 октомври 2024, Пловдив

В рамките на тазгодишното издание на Международните срещи на фотографията, Посолството на Франция/Френският институт в България партнират в представянето на двама творци.

Валерий Пощаров с неговата най-нова изложба „Баща и син“.

ОТКРИВАНЕ / 12 ОКТОМВРИ, СЪБОТА / 11:00 – 13:00 Ч.
ГХГ „Временни изложби“ | ул. „Княз Александър I“ 15 , ет. 1

СРЕЩА С АВТОРИТЕ / 12 ОКТОМВРИ, СЪБОТА / 17:00 – 18:30 Ч. 
Балабанова къща | ул. „Константин Стоилов“ 57, Пловдив – Старият град

Работата на Валерий Пощаров ще ви заблуди със своята простота. Композициите включват само две фигури. Позициите на субектите са сходни навсякъде. Заглавието е само три кратки думи,„Баща и син“. И въпреки това цял живот на сложност се съдържа в тези портрети; емоциите под повърхността са всичко друго, но не и прости.

Кортни Рой с нейните три поредици „Туристът“, „Съжалявам, няма свободно място“ и „Идеална жена“.

ОТКРИВАНЕ / 11 ОКТОМВРИ, ПЕТЪК / 18:00 – 19:30 ч.

Градска художествена галерия „Капана“, ет. 1, uул. Райко Даскалов 29

СРЕЩА С АВТОРИТЕ / 12 ОКТОМВРИ, СЪБОТА / 17:00 – 18:30 Ч.

Балабанова къща | ул. „Константин Стоилов“ 57, Пловдив – Старият град

Обучението по фотография в Университета за изкуство и дизайн „Емили Кар“ във Ванкувър и по-късно във висшето „Национално училище за изящни изкуства“ в Париж я вдъхновява да развива у Кортни Рой деликатна естетика, която се поддава еднакво добре както за фотография, така и за кино.

„Туристът“  съдържа всички отличителни черти на Рой: автопортрет, филмов подход, нейната характерна цветова палитра, както и напрежение между остроумното и зловещото, конвенционалното и неортодоксалното, блясъка и помията.

В поредицата си „Съжалявам, няма свободно място“ Кортни си представя паралелна вселена, обитавана от героите, които самата тя изобразява. Тук се разиграва необичайна драма: поставена на фона на необятната пустош на Тексас.

В серията „Идеална жена“ тя заиграва с женските стереотипи, фантазирани от културната индустрия от 50-те и 60-те години на миналия век: мажоретка, стюардеса или кралица на красотата.

Назад